Privacy Policy

Home » Privacy Policy

Wij zijn ervoor verantwoordelijk om uw persoonsgegevens zo goed mogelijk te beschermen. Wij moeten daarbij voldoen aan de eisen van de privacyregelgeving. Wij willen o.a. transparant zijn over de soorten gegevens die wij verwerken, de doelen voor de verwerking, met wie wij gegevens delen en welke rechten u hebt ten aanzien van uw eigen gegevens. In dit Privacy Statement informeren wij u hierover. Heeft u na het lezen van dit document nog vragen? Neemt u dan contact met ons op.

 

Soorten gegevens

Wij verwerken (mogelijk) de volgende persoonsgegevens:

  • contactgegevens, zoals naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres;
  • gegevens met betrekking tot paspoort, rijbewijs of een ander identiteitsbewijs;
  • gegevens over huidige financiële producten, zoals verzekeringen;
  • gegevens over eventuele strafrechtelijke feiten, fraudeaspecten (indien relevant);
  • gegevens ingediende claims/claimhistorie;
  • eigendomsverhoudingen in rechtspersonen.

 

Doelen van de verwerking van gegevens

Wij verwerken uw persoonsgegevens gericht op o.a. de volgende activiteiten in onze onderneming:

  • het beoordelen en accepteren van potentiële klanten;
  • het (laten) beheren van onze relatie met (potentiële) klanten en bezoekers;
  • het beheren en uitbreiden van ons klantenbestand;
  • het sluiten en uitvoeren van overeenkomsten;
  • het verrichten van analyses van persoonsgegevens ten behoeve van statistische doeleinden en het gebruik van een archiefbestemming;
  • het voldoen aan wettelijke verplichtingen;
  • het versturen van nieuwsbrieven of informatie van specifieke aard.

 

Rechtsgronden voor verwerking van gegevens

Wij gebruiken tenminste een van de volgende gronden voor de verwerking van uw persoonsgegevens:

  • het uitvoeren van een overeenkomst voor een financieel product of een financiële dienst;
  • het kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting die op ons rust, bijvoorbeeld het voldoen aan onze wettelijke zorgplicht gedurende de looptijd van een financieel product dat via onze bemiddeling tot stand gekomen is of het voldoen aan wettelijke termijnen voor het bewaren van gegevens;
  • de uitdrukkelijke toestemming die u heeft gegeven om gegevens te verwerken voor specifieke doeleinden. Deze toestemming kunt u altijd weer intrekken;
  • voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen in het kader van onze bedrijfsvoering of die van een derde. Wij maken hierbij steeds de afweging tussen uw belangen en die van ons. Onze belangen betreffen onder andere de zorgvuldige uitvoering van overeenkomsten met u, het onderhouden en eventueel uitbouwen van onze klantrelatie via eventueel direct-marketing en/of profilering gericht op marketing. Privacy Statement House of Trading (versie maart 2020)

 

Opslag en bewaartermijn van persoonsgegevens

Wij bewaren uw persoonsgegevens alleen zolang en voor zover wij deze nodig hebben. Gegevens die wij noodzakelijkerwijs nodig hebben bewaren wij in ieder geval gedurende de looptijd van onze relatie of overeenkomst. Als onze relatie of overeenkomst eindigt dan bewaren wij de gegevens gedurende de wettelijke bewaartermijnen die voor ons gelden.

 

Informatie, wijziging en bezwaar

U heeft specifieke rechten ten aanzien van de verwerking van uw persoonsgegevens. Hierover kunt u altijd contact met ons opnemen. Dat geldt zeker ook voor de volgende onderwerpen:

  • of wij uw persoonsgegevens verwerken;
  • de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken;
  • inzage in de persoonsgegevens die wij van u verwerken;
  • bezwaren tegen het verwerken van uw persoonsgegevens;
  • aanpassing van uw persoonsgegevens als deze (mogelijk) onjuist zijn verwerkt;
  • beperking van uw persoonsgegevens;
  • verwijdering (wissen) van uw persoonsgegevens;
  • overdracht van uw persoonsgegevens aan u zelf of aan een andere organisatie op uw verzoek;
  • vragen over de inhoud van dit Privacy Statement.

Let op: het kan zijn dat wij niet in alle gevallen tegemoet kunnen komen aan uw verzoek. Als dit het geval is, zullen wij u dit gemotiveerd laten weten.

 

Beveiliging van uw gegevens

Wij hebben adequate technische en organisatorische maatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beveiligen.

 

Verstrekken van gegevens aan derden

Wij verstrekken uw persoonsgegevens niet zomaar aan anderen. Dat mogen wij wel doen als u ons daarvoor toestemming hebt gegeven, als wij daartoe verplicht zijn op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak, of als de verstrekking ten dienste staat van onze doeleinden van de verwerking van persoonsgegevens. Voor de uitvoering van onze bedrijfsvoering en afhankelijk van de verleende diensten aan u verstrekken wij uw persoonsgegevens mogelijk wel aan de volgende personen of partijen:

  • financiële instellingen bij wie wij voor u een financieel product aanvragen;
  • personen en instanties die op grond van een wettelijke verplichting geïnformeerd moeten worden;
  • externe partijen die gegevens onder onze zeggenschap en verantwoordelijkheid verwerken, zoals onze ICT-dienstverlener en onze website developers;
  • databases gericht op fraudebestrijding zoals Fish en Cis.

 

Wijzigingen van het Privacy statement

Het kan voorkomen dat wij dit Privacy Statement in de toekomst wijzigen. Op onze website vindt u steeds het meest actuele Privacy Statement.

 

Klachtrecht

Bent u het niet eens met de wijze waarop wij uw persoonsgegevens verwerken of omgaan met uw rechten als klant? Neemt u dan in ieder geval contact met ons op via onze Functionaris Gegevensbescherming. U kunt ook een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Kijk daarvoor op www.autoriteitpersoonsgegevens.nl

Gratis E-Book

Wilt u een gratis E-book ontvangen over hoe de financiële industrie werkelijk in elkaar zit? Laat dan uw e-mailadres hier achter en wij sturen het E-book direct naar u toe.

Chat met ons